Header Ads

Tak jadi masalah jika Bersatu sokong RUU355

SHAH ALAM - Parti Peribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) tidak mungkin berdepan dengan masalah dengan rakan Pakatan Harapan sekiranya menyokong pindaan Rang Undang-undang (RUU) Akta Mahkamah Syariah atau RUU355 yang dibawa oleh Pas.

Bukan hanya Bersatu, kata Ketua Armada Bersatu, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, rakan Pakatan lain seperti Parti Amanah Negara (Amanah) dan PKR juga sedang mempertimbangkan tentang RUU tersebut.

"Rakan dalam Pakatan Harapan seperti Amanah dan PKR pun sedang mempertimbangkan perkara sama (RUU355) sama ada mereka mahu menyokong atau tidak.

“Saya kira buat masa ini mereka juga sedang memperincikan kandungan yang terdapat dalam RUU tersebut," katanya ketika dihubungi Sinar Online.

Sebelum ini, Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dilaporkan berkata Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyokong cadangan RUU355 yang dibawa Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Tuan Ibrahim berkata Muhyiddin dalam suatu mesyuarat bersama Pas menyatakan beliau akan memberikan komitmen sepenuhnya dalam isu yang berbangkit di Dewan Rakyat termasuk isu yang dikenali sebagai RUU 355 itu.

SH


No comments

Powered by Blogger.